Sluiten
Nieuwsbrief – Posterlounge

All in all, it’s just another click for your wall

Je wilt meer weten over de verhalen achter de prints? Je zoekt inspiratie, een frisse look voor je wanden en je bent benieuwd, welke trends er op het gebied van Home & Living zijn? Je wilt geïnformeerd worden over actuele collecties, exclusieve aanbiedingen en onze artistieke nieuwkomers?

Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en ontvang 10% kennismakingskorting!

Je bent er bijna! Controleer je mailbox en bevestig je registratie.

Digitale toegankelijkheid

bij Posterlounge

Toegankelijkheidsprobleem melden

Ons streven naar digitale toegankelijkheid

Wij van Posterlounge GmbH verplichten onszelf, de digitale toegankelijkheid van onze 17 online shops en de hiermee verbonden systemen te garanderen, om de toegang tot onze producten, de contactopname en de klantenservice voor iedereen mogelijk te maken. Deze verklaring beschrijft ons streven naar het voldoen aan de nationale wetgeving en de internationale standaards voor digitale toegankelijkheid op het internet.

Ons streven naar digitale toegankelijkheid

Sinds februari 2025

  • Bijscholing van onze contactpersonen die binnen ons team voor digitale toegankelijkheid zorgen en die verantwoordelijk zijn voor het vaststellen van normen en kwaliteitsborging.
  • Aanvullende beantwoording van veelgestelde vragen, specifiek over de digitale toegankelijkheid van onze online shop in onze Veelgestelde vragen en door onze klantenservice.
  • Scholingen en briefings voor medewerkers binnen de bereiken content, design en ontwikkling voor de integratie van digitale toegankelijkheid in onze processen - met als doel, dat onze presentatie op internet altijd digitaal toegankelijk is, wat tevens geldt voor het opstellen van toegankelijke pdf's en Social Media-posts.
  • Algemene scholing in ons scholingsportaal voor alle medewerkers van Posterlounge GmbH, om het bewustzijn voor digitale toegankelijkheid te versterken en de realisatie van relevante standaards toe te lichten.
  • Toepassing van prestatiegerichte technologieën zoals “Algolia”, om onze gebruikers een snelle en eenvoudige zoekopdracht en overzichtelijke filtermogelijkheden te bieden.
  • De mogelijkheid om het headerbereik over te slaan met een link naar de inhoud - ons klantenservice- en het FAQ-bereik zijn rechtstreeks via het menu bereikbaar, zodat onze websitebezoeker snelle hulp kan ontvangen.

Status van compatibiliteit met de vereisten

Posterlounge GmbH past de adviezen van de Richtlijnen voor Toegankelijkheid van Webcontent (WCAG) 2.2 toe, om de webcontent beter toegankelijk te maken voor personen met beperkingen.

Onze 17 online shops zijn gedeeltelijk met conformiteitsniveau AA van de “Richtlijnen voor Toegankelijkheid van Webcontent – WCAG 2.2” respectievelijk met de geldende Europese Standaard EN 301 549 conform.

Bekende toegankelijkheidsproblemen en oplossingen

  • Pdf-documenten op onze productdetailpagina's zijn voor het overgrote deel niet digitaal toegankelijk (gebruiksinstructies). Informatie hierover is alternatief verkrijgbaar bij de klantenservice of in onze Veelgestelde vragen.
  • Enkele bedieningselementen beschikken niet over een alternatieve tekst, bijv. pijl-icons voor de navigatie tussen de afzonderlijke productoverzichtspagina's, bijv. onder “Poster”. Alternatief gebruiken wij een concrete paginabeschrijving zodat de bezoeker zich kan oriënteren, bijv. “PAGINA 1”, “PAGINA 2” etc.
  • Onze video's hebben geen ondertitels of audiodescripties. Wij tonen hoofdzakelijk onze afbeeldingen in een huiselijke omgeving en gebruiken sprekende titels en alt-tekst in HTML-broncode, zodat screenreaders de inhoud voorlezen en onze bezoekers de videoinhoud beter kunnen begrijpen. De alt-tekst wordt daarnaast via een tooltip-icon weergegeven, dat indien gewenst aangeklikt en via het toetsenbord bediend kan worden.
  • Vanwege marketingredenen gebruiken we op onze campagnepagina's videocontent, die automatisch start bij het openen van de pagina. Alternatief bieden wij de optie om de video door middel van een button te pauzeren. Algemeen zien we af van flakkerende elementen en snelle beelden.
  • De keyboard focus en de volgorde zijn niet geheel duidelijk. Deze aspecten worden in 2025 op onze productdetailpagina's en in het checkout-proces geoptimaliseerd.
  • Geen pagina’s in eenvoudige taal voorhanden: Wij hechten veel waarde aan een heldere en begrijpelijke taal van onze tekstinhoud. We zien dan ook af van extra content in eenvoudige taal.

Tools en testing

Wij controleren en testen onze inhoud permanent met geselecteerde tools in onze werkprocessen, om aan de in de WCAG vastgelegde standaards te voldoen.


  • Testmethode: Duitse BITV-zelfbeoordeling
  • Voor het laatst uitgebreid getest: van 29-01-2025 tot 12-02-2025
  • Tijdens werkproces: permanent in de testfase van verschillende campagnepagina's en nieuw aangemaakte subpagina’s
  • Extra gebruikte tools in de browser (Chrome):
    • Lighthouse: Open-source-tool voor de beoordeling van de performance en kwaliteit, inclusief de digitale toegankelijkheid
    • Silktide Accessibility Checker: Open-source-tool voor de beoordeling van afzonderlijke webpagina's volgens WCAG-criteria met optimalisatievoorstellen

Contactmogelijkheden

Klanten die hulp bij het online winkelen nodig hebben, kunnen een e-mail aan service@posterlounge.nl sturen of gratis bellen: 00800 900 900 30. Wanneer je digitale ontoegankelijkheid wilt melden, kun je rechtstreeks een e-mail sturen aan toegankelijkheid@posterlounge.nl.


Hulp bij veelgestelde vragen met betrekking tot digitale toegankelijkheid vind je ook in onze FAQ onder https://www.posterlounge.nl/help/.

“Digitale toegankelijkheid is een gemeenschappelijk proces – elke feedback helpt ons, onze online shop voor iedereen toegankelijker te maken.”


Maria Pham – interne contactpersoon voor digitale toegankelijkheid, Posterlounge-team


Een toegankelijkheidsprobleem melden

Feedback over digitale toegankelijkheid

Neem altijd eerst contact met ons op. Wij zullen proberen, de meegedeelde problemen op te lossen resp. de informatie met een toegankelijkheidsprobleem digitaal toegankelijk te maken.


Handhavingsprocedure

Je hebt een aanvraag gesteld voor digitale toegankelijkheid van onze online shop via de genoemde contactmogelijkheden. Indien er binnen een redelijke termijn (meestal vier weken) geen tevredenstellende oplossing wordt gevonden, kun je contact opnemen met het kantoor van de staatscommissaris voor de integratie van mensen met een handicap (handhavingskantoor) bij de Saksische staatskanselarij, die verantwoordelijk is voor de handhavingsprocedure.


Je kunt het kantoor bereiken onder:
Geschäftsstelle des Landesbeauftragten für Inklusion der Menschen mit Behinderungen bei der Sächsischen Staatskanzlei
Albertstraße 10, 01097 Dresden, Duitsland


Postadres: Archivstraße 1, 01097 Dresden, Duitsland
Telefoon: +49 351 564 12161
Fax: +49 351 564 12169
E-mail: durchsetzungsstelle@sk.sachsen.de


Deze verklaring werd op 24 juni 2025 opgesteld.