Posterlounge   Help   Levering

Levering

Informatie over de verzending

Bestellingen in onze online shop www.posterlounge.nl worden uitsluitend naar Nederland en België verzonden. Indien je bestelling naar een adres in een ander Europees land moet worden verzonden, kan je via onze online shop www.posterlounge.com bestellen.

De verwachte levertijd wordt weergegeven in het winkelmandje. De levertijd is onder andere afhankelijk van het materiaal en het formaat dat je uitkiest en daarvan of je een lijst bestelt. We drukken elke print in onze eigen kunstdrukkerij zodra we jouw bestelling hebben ontvangen. In onze lijsten-manufactuur vervaardigen we onze lijsten met de hand, precies passend voor jouw kunstdruk.

We verzenden je bestelling vanuit Duitsland, afhankelijk van het formaat van het pakket met DHL, DPD of een expediteur. In de verzendbevestiging per e-mail ontvang je de trackingcode van de desbetreffende dienstverlener. Producten van het formaat S verzenden we m.b.v. de Deutsche Post. Voor deze verzendingen is geen track & trace beschikbaar. Indien nodig, werken onze leveranciers samen met lokale leverdiensten in het land van bestemming, zodat je bestelling in Nederland bijvoorbeeld door PostNL kan worden geleverd.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn afhankelijk van het producttype en -formaat.

Formaat Producttype Verzendkosten
S Alle wanddecoraties tot formaat 30 × 40 cm € 2,95 per levering
M Alle wanddecoraties vanaf formaat 40 × 40 cm € 4,95 per levering
L Ingelijste poster, canvas prints, aluminium prints, PVC prints, hout prints, acrylglas prints, gallery prints in extra groot formaat* € 39,95 per levering

* Formaten: 40 × 160 cm, 50 × 150 cm, 60 × 180 cm, 70 × 140 cm, 80 × 160 cm, 90 × 130 cm, 90 × 180 cm, 100 × 100 cm, 100 × 130 cm, 100 × 150 cm, 120 × 120 cm, 120 × 160 cm, 120 × 180 cm

Indien je bestelling verschillende producttypes en/of -formaten bevat, berekenen we een eenmalig vast bedrag voor de hoogste verzendcategorie (S, M of L). De verzendkosten voor je bestelling worden in het winkelmandje weergegeven.

Bezorging van producten met formaat categorie L

Producten van extra groot formaat (categorie L) worden door onze expediteur bezorgd. De leveringen worden op de stoep die het dichtst bij het bezorgadres ligt, naast of achter de vrachtwagen of bestelwagen afgeleverd. De zending zal dus niet tot je huisdeur of je woning geleverd worden. Dit baseert op de levercontracten die wij met de expediteur hebben.

Let op! Niet alle zendingen kunnen bij je stoep terecht. Er zijn bepaalde uitzonderingen, die ontstaan zodra je bezorgadres:

  • in een verkeersluwe en verkeersvrije zone ligt of alleen via een verkeersluwe en verkeersvrije zone bereikt kan worden;
  • in een straat ligt die vanwege het maximaal toegelaten gewicht niet door een vrachtwagen bereden mag worden;
  • in een straat ligt, die vanwege vervoersbeperkingen of parkerende auto’s te smal is om met een vrachtwagen bereden te kunnen worden;
  • in een doodlopende straat ligt;
  • op een terrein ligt, dat alleen maar met een autorisatie van derden bereden mag worden.

Is een of meerdere van de bovengenoemde uitzonderingen van toepassing op je adres, neem alsjeblieft voordat je bestelt contact op met ons service team.

Tijdens de bezorging moet jij of een door jou bemachtigde persoon aanwezig zijn en de levering persoonlijk in ontvangst nemen. Je moet voor de ontvangst tekenen. Je wordt tijdens de bestelling gevraagd om een telefoonnummer aan te geven. Om een geschikte datum en een tijdsruimte voor de aflevering met jou of een door jou bemachtigde persoon vast te leggen, hebben de collega’s van onze vervoerder je telefoonnummer nodig. Een afspraak op een vastgelegd tijdstip is helaas niet mogelijk.

Opmerking: Producten in formaatcategorie L kunnen wij helaas alleen maar naar het vasteland verzenden en niet naar eilanden.

Beschadigingen tijdens het transport

Bij online bestellingen adviseren wij je het pakket bij ontvangst te controleren, op het moment dat de vervoerder er nog is. Als er door je vastgesteld wordt, dat de zending beschadigd is, ontvang je een bewijs van beschadiging. Als je de schade pas later vaststelt, heb je natuurlijk als consument nog steeds alle garantierechten, die ook vastgelegd worden in onze algemene voorwaarden. Het bewijs van beschadiging is alleen voor ons van belang, om schadevorderingen in te kunnen stellen tegen de vervoerder.